طب سوزنی چیست؟

طب سوزنى در دهه اخیر به علت اثرات درمانى شگفت انگیزش مورد توجه محافل پزشکى قرار گرفته است به طورى که هم اکنون در آلمان و آمریکا مراکز متعددى در این زمینه تأسیس شده است. از سال ۱۹۷۵ سازمان بهداشت جهانى WHO پس از بررسى‌هاى طولانى و علمى درمان بیش از ده‌ها نوع بیمارى را توسط این نوع طب مورد توجه قرار داده:
از جمله بیمارى‌هایى که با این نوع طب مى‌توان به درمان آن اقدام کرد، کمردردهاى طولانی کشیده از نوع اسپاسم عضلانى، فتق دیسک بین مهره‌اى، درد ناشى از آرتروز بین مفاصل خصوصاً مفصل زانو، محدودیت‌هاى حرکتى در شانه منجمد، بازیابى توانایى حرکتى بعد از فلجى، سردردهاى عروقى مثل میگرن، و انواع اعتیاد و همچنین کاهش اشتها است. بیش از ۷۰۰ نقطه طلایى در بدن شناخته شده که ۳۶۰ نقطه آن تحت عنوان اصلى و بقیه اضافى تعریف شده‌اند. این نقاط در تماس قسمت هاى بدن به صورت محورهاى مجزا تعریف شده‌اند و پزشک در درمان هر بیمارى باید به تحریک این محورها بپردازد.

درمانى شگفت انگیز با طب سوزنی

درد سیاتیک چیست؟

دردسیاتیک زمانی اتفاق می‌افتدکه عصب بزرگ سیاتیک دچار آسیب دیدگی شود. عصب سیاتیک یکی ازبزرگترین عصب‌ها دربدن است. این عصب دارای یک ریشه  است که ازناحیه ستون مهره‌ها در قسمت تحتانی کمر شروع می‌شود و در ساق پا ادامه دارد به این عصب، عصب سیاتیک گفته می‌شود.

علل بروزسیاتیک:

سندروم پریفورمیس: عصب سیاتیک زمانی که اززیرماهیچه‌های پریفورمیس درناحیه باسن می‌گذرد می‌تواند دچار آسیب دیدگی شود زمانی که ماهیچه پریفورمیس باعث آسیب دیدگی و فشار به عصبی که ازعصب سیاتیک ساخته شده است شود می‌تواند دردسیاتیک ایجاد بشود اما این یک تعریف علمی از ایجاد سیاتیک نیست دردساق پا که دراین سندرم ایجاد می‌شود می‌تواند مانند درد سیاتیکی باشد که براثر آسیب دیدگی عصب ایجاد می‌شود.

استنوزیس (تنگی کانال نخاعی) ستون مهره های ناحیه کمر: این شرایط باعث سیاتیک و تنگ شدن کانال نخاعی می‌شود استنوزیس ستون مهره‌ها براثرافزایش سن ایجاد می‌شود ومعمولا بالاتر از سن۶۰ سالگی رخ می‌دهد این شرایط معمولا بر اثر ترکیب یک یا چند تا ازموارد زیرایجاد می‌شود ۱- بزرگ شدن سطح مفصل ۲- رشد بی‌رویه بافت‌های نرم ۳- بیرون زدگی دیسک که باعث ایجاد فشار برروی ریشه عصب می‌شود و در نهایت دردهای سیاتیکی به وجود می‌آید.
بارداری: بدن درد دوران بارداری دچارتغییراتی می‌شود که شامل افزایش وزن و تغییرات هورمونی است و می‌تواند باعث بروزسیاتیک دردوران بارداری شود.
جراحت بافت‌ها: زمانی که بافت‌ها دچار آسیب دیدگی می‌شوند می‌توانند باعث فشار عصب شوند و در نهایت سیاتیک ایجاد می‌شود.
کشیده شدن ماهیچه‌ها: در بعضی ازموارد التهابات براثر کشیده شدن ماهیچه‌ها می‌تواند باعث فشار عصب و ایجاد سیاتیک شود.
تومور ستون مهره‌ها: بسیاربه ندرت تومورهای ستون مهره ها می‌تواند باعث فشار به عصب‌های ناحیه تحتانی کمر شود وعلائم سیاتیک رخ دهد.
عفونت: این مورد بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد اما عفونت در ناحیه تحتانی کمر می‌تواند برروی عصب تاثیر بگذارد و باعث ایجادسیاتیک شود.

درمان سیاتیک:

اثر طب سوزنی بر روی روند درمان گرفتگی رگ سیاتیک می‌تواند بسیار سریع و چشمگیر باشد. در حقیقت می‌توان گفت سیاتیک یکی از بیماری‌هایی بوده که در طول تاریخ سبب شهرت طب سوزنی شده است.
طب سوزنی با تاثیرات تسکین درد، شل کننده عضلانی و آرام بخشی که دارد می‌تواند با سرعت بالایی سبب بهبودی بیمار گردد. البته باید به این نکته اشاره کرد که بیمار باید دستورات قبل و بعد از درمان را کاملا رعایت کند تا بیماری دوباره عود نکند مثل روش بلند شدن از حالت دارزکش، تقویت عضلات کمر، رانندگی و… طب سوزنی توسط FDA کشور آمریکا و سازمان بین المللی سلامت تایید شده است این طب می‌تواند برای کاهش دردناحیه کمر که براثرسیاتیک ایجاد شده است موثر باشد.

درمانى شگفت انگیز با طب سوزنی

ترک سیگار با طب سوزنی